ÚvodO školePedagógoviaSuplovanieRozvrh hodínŠKDProjektyObedyMozaikaKedy zvoníFotogalériaZábava
Podpora
Správy
Predmety
Zmluvy, práca
Rada školy
Žiacka školská rada
Výchovné poradenstvo
OZ - 2% dane
Dokumenty
IŽK
Kalendár
Špeciálny ped.
Rada rodičov
Sociálny ped.
Asistenti učiteľa

 

Informácie k T9

 

V zmysle dokumentu Sprievodca školským rokom 2024/2025 sa riadny termín Testovania 9 v školskom roku 2024/2025 uskutoční 19. marca 2025 (streda).

Celoštátne testovanie T9

Ciele testovania T9-2025:
- monitorovať úroveň vedomostí žiakov,
- monitorovať ich pripravenosť na ďalšie štúdium,
- získať obraz o výkonoch žiakov pri výstupe z druhého stupňa ZŠ, poskytnúť školám, ministerstvu školstva a širokej odbornej verejnosti komplexnejší obraz o testovaných predmetoch, ktorý môže pomôcť pri skvalitňovaní vyučovania,
- porovnať výkony jednotlivých žiakov a škôl.

Aký rozsah učiva sa testuje?
Testuje sa učivo, ktoré sa preberá na II. stupni ZŠ – od 5. ročníka do
polovice 9. ročníka ZŠ.
Aké náročné sú úlohy?
Úlohy v teste sú zaradené do troch úrovní:
1. úroveň – zapamätanie, porozumenie,
2. úroveň – riešenie typicky školských úloh,
3. úroveň – použitie poznatkov v problémových situáciách.

Celoštátne testovanie T9 a žiaci so ŠVVP:

Upravené podmienky na T9-2025 pre žiakov ŠVVP:
· predĺženie času
· úprava formátu testovacieho nástroja
· možnosť používať kompenzačné pomôcky
· prítomnosť asistenta, špeciálneho pedagóga (v 2. skupine obmedzenia)

Druhy postihnutia, na ktoré sa úpravy vzťahujú:
• vývinové poruchy učenia; • narušená komunikačná schopnosť; • telesné postihnutie; • zrakové postihnutie (u slabozrakého žiaka je možné nahlásiť, ak je to potrebné, aj veľkosť písma, ktorú bežne používa pri práci s textom; u nevidiaceho žiaka je potrebné nahlásiť formu testu v Braillovom písme); • sluchové postihnutie; • autizmus; • chorí a zdravotne oslabení; • porucha pozornosti sprevádzaná hyperaktivitou; • porucha pozornosti; • viacnásobné postihnutie

Skupiny postihnutia:
Žiaci sa do skupín nezaraďujú podľa stupňa postihnutia z lekárskeho hľadiska, ale podľa miery obmedzenia pri práci s textom.
1. skupina obmedzenia:
Žiak zaradený do 1. skupiny pracuje s testami identickými s testami pre intaktných žiakov. Odpovede zapisuje do odpoveďových hárkov, má predĺžený čas a používa kompenzačné pomôcky. S upravenými testami pracuje žiak so sluchovým postihnutím a s vývinovými poruchami učenia. Žiak nemá k dispozícii osobného asistenta, tlmočníka alebo špeciálneho pedagóga.
2. skupina obmedzenia:
Žiak zaradený do 2. skupiny pracuje s upravenými testami, má predĺžený čas, používa kompenzačné pomôcky, odpovede priamo do testov zapisuje žiak so zrakovým a telesným postihnutím (osobný asistent, špeciálny pedagóg následne prepíše žiacke odpovede z testu do OHkT), ostatní žiaci zapisujú odpovede do odpoveďových hárkov. Žiak má k dispozícii osobného asistenta, tlmočníka alebo špeciálneho pedagóga.
Kompenzačné pomôcky:
• technické: optické prístroje, osvetlenie, polohovacie ležadlá, polohovacia lavica, Pichtov písací stroj, PC, kalkulačka
• vyučovacie: výkladový, synonymický slovník a pomôcky, ktoré žiak bežne používa pri písaní písomných prác

* Žiaci so zdravotným znevýhodnením (ZZ) sú testovaní podľa osobitného harmonogramu.

Viac informácií: https://www2.nucem.sk/sk/merania/narodne-merania/testovanie-9

Ak sa chcete dobre pripraviť, pozrite si aj užitočné zdroje na prípravu na Testovanie 9
https://monitor9.zones.sk/testovanie9/

Ako zvládnuť T9 a prijímacie skúšky
https://www.camip.sk/ako-zvladnut-monitor-a-prijimacie-skusky

Prijímacie konanie v 9. ročníku (pdf)


Späť