V zmysle dokumentu Sprievodca školským
rokom 2024/2025 sa riadny termín Testovania 9 v školskom roku 2024/2025
uskutoční 19. marca 2025 (streda).
Celoštátne testovanie T9
Ciele testovania
T9-2025:
- monitorovať úroveň vedomostí žiakov,
- monitorovať ich pripravenosť na ďalšie štúdium,
- získať obraz o výkonoch žiakov pri výstupe z druhého stupňa ZŠ,
poskytnúť školám, ministerstvu školstva a širokej odbornej
verejnosti komplexnejší obraz o testovaných predmetoch, ktorý môže
pomôcť pri skvalitňovaní vyučovania,
- porovnať výkony jednotlivých žiakov a škôl.
Aký rozsah učiva sa testuje?
Testuje sa učivo, ktoré sa preberá na II. stupni ZŠ – od 5. ročníka
do
polovice 9. ročníka ZŠ.
Aké náročné sú úlohy?
Úlohy v teste sú zaradené do troch úrovní:
1. úroveň – zapamätanie, porozumenie,
2. úroveň – riešenie typicky školských úloh,
3. úroveň – použitie poznatkov v problémových situáciách.
Celoštátne testovanie T9 a žiaci so
ŠVVP:
Upravené podmienky na
T9-2025 pre žiakov ŠVVP:
· predĺženie času
· úprava formátu testovacieho nástroja
· možnosť používať kompenzačné pomôcky
· prítomnosť asistenta, špeciálneho pedagóga (v 2. skupine
obmedzenia)
Druhy postihnutia, na ktoré sa úpravy vzťahujú:
• vývinové poruchy učenia; • narušená komunikačná schopnosť; •
telesné postihnutie; • zrakové postihnutie (u slabozrakého žiaka je
možné nahlásiť, ak je to potrebné, aj veľkosť písma, ktorú bežne
používa pri práci s textom; u nevidiaceho žiaka je potrebné nahlásiť
formu testu v Braillovom písme); • sluchové postihnutie; • autizmus;
• chorí a zdravotne oslabení; • porucha pozornosti sprevádzaná
hyperaktivitou; • porucha pozornosti; • viacnásobné postihnutie
Skupiny postihnutia:
Žiaci sa do skupín nezaraďujú podľa stupňa postihnutia z lekárskeho
hľadiska, ale podľa miery obmedzenia pri práci s textom.
1. skupina obmedzenia:
Žiak zaradený do 1. skupiny pracuje s testami identickými s testami
pre intaktných žiakov. Odpovede zapisuje do odpoveďových hárkov, má
predĺžený čas a používa kompenzačné pomôcky. S upravenými testami
pracuje žiak so sluchovým postihnutím a s vývinovými poruchami
učenia. Žiak nemá k dispozícii osobného asistenta, tlmočníka alebo
špeciálneho pedagóga.
2. skupina obmedzenia:
Žiak zaradený do 2. skupiny pracuje s upravenými testami, má
predĺžený čas, používa kompenzačné pomôcky, odpovede priamo do
testov zapisuje žiak so zrakovým a telesným postihnutím (osobný
asistent, špeciálny pedagóg následne prepíše žiacke odpovede z testu
do OHkT), ostatní žiaci zapisujú odpovede do odpoveďových hárkov.
Žiak má k dispozícii osobného asistenta, tlmočníka alebo špeciálneho
pedagóga.
Kompenzačné pomôcky:
• technické: optické prístroje, osvetlenie, polohovacie ležadlá,
polohovacia lavica, Pichtov písací stroj, PC, kalkulačka
• vyučovacie: výkladový, synonymický slovník a pomôcky, ktoré žiak
bežne používa pri písaní písomných prác
* Žiaci so zdravotným znevýhodnením (ZZ) sú testovaní podľa
osobitného harmonogramu.
Viac informácií:
https://www2.nucem.sk/sk/merania/narodne-merania/testovanie-9
Ak sa chcete dobre pripraviť, pozrite si aj
užitočné zdroje na prípravu na Testovanie 9
https://monitor9.zones.sk/testovanie9/
Ako zvládnuť T9 a prijímacie skúšky
https://www.camip.sk/ako-zvladnut-monitor-a-prijimacie-skusky
Prijímacie konanie v 9. ročníku (pdf)
Späť |